Digitale møder? Sådan kommer du igang

Hvis lukningen af Danmark kom bag på dig, så stil dig om bag køen. Der var desværre ingen der forudså at coronavirussen ville have så markant indvirkning på vores alles hverdag – men det har den nu engang fået. 

Restauranter, hoteller, oplevelser og næsten alle virksomheder har drejet nøglen om og er nu stort set 100% digitale – og det er noget der både opleves som positivt for nogen, og utrolig negativt for andre – det kommer sådan set mest an på hvor digitalt kyndige de ansatte i virksomhederne er. 

Med en dagligdag hvor størstedelen af alle mødes i Speak.global, Microsoft Teams eller en anden form for videoprogram, er der lagt i kakkelovnen til en af de største digitale omstillinger siden introduktionen af internettet – og det får mange mennesker til at føle sig lettere bagud, så at sige.

Hvis du selv føler at du måske ikke er det mest digitale kompetente menneske du kender, så frygt ej – du finder et par gode fifs til at kue det med teknologien herunder. 

Indholdsfortegnelse

  • Få styr på dine præsentationer 
  • Hold det struktureret

Få styr på dine præsentationer 

Hvis du er en af de mennesker der er nødsaget til at informere dine kollegaer om hvilken retning i skal i og du skal gøre det med en præsentation, så bør du allerede i dag sætte dig ned og øve dig i at lave en god præsentation der ikke bare er sjov, men også godt at kigge på. 

Der er nemlig få ting her i livet der motiverer os mennesker mindre end en kedelig præsentation. Vi har alle sammen på et eller andet tidspunkt i vores liv været vidne til en præsentation der selv ville kunne få syvårige energibørn til at falde i søvn – det gør bare et eller andet ved os. 

Hvis du gerne vil peppe din præsentation lidt op, kan du med fordel se mod Prezi. 

Hold det struktureret

Vi mennesker er ikke alt for gode til at holde fokus når det kommer til at glo ind i en skærm og det er netop af denne grund af ustruktureret virksomheder oplever nedgang i produktiviteten i denne tid – de er simpelthen for dårlige til at strukturere tiden de er i møde på, og det går ud over alle. Hvis ikke du har en klar plan for mødet når folk begynder at deltage, så er chancerne for at det går galt og ender med at blive et dårligt møde utroligt store – hav en agenda klar til dine kollegaer.